Zielona Szkoła w Górach Świętokrzyskich-

klasy III b i III c

Dzień I- Wyjechaliśmy z Sokołowa Podl. o godz. 8.00. Po około 5 godz. dojechaliśmy do Wąchocka, gdzie zwiedziliśmy Opactwo Cystersów. Widzieliśmy tam sale, w których modlili się zakonnicy. Na ścianach piękne obrazy, a w gablotach bronie z różnych epok. Potem przeszliśmy pod pomnik sołtysa i opowiadaliśmy tam słynne dowcipy o sołtysie z Wąchocka. Na nocleg pojechaliśmy do Sieli Wielkiej. Zakwaterowaliśmy się w hotelu Łucznik, zjedliśmy kolację i poszliśmy spać.

Dzień II- Po obfitym śniadaniu wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie okolic Kielc. Naszym celem było wejście na Święty Krzyż. Zmęczeni dotarliśmy do klasztoru, posililiśmy się i zwiedziliśmy Muzeum Klasztorne. Ujrzeliśmy tam szczątki krzyża, na którym umarł pan Jezus. Byliśmy tez w krypcie, gdzie stały przeszklone trumny z zabalsamowanymi ciałami. Nie wszyscy odważyli się tam wejść. „Drogą Królewską zeszliśmy do Nowej Słupi i zwiedziliśmy muzeum ze starymi pojazdami. Po zakupie pamiątek wróciliśmy do ośrodka Łucznik. AtrakcjA wieczoru była udana dyskoteka.

Dzień III- Wczesnym rankiem wyruszyliśmy do Wieliczki i Krakowa. Aby zwiedzić kopalnię soli musieliśmy zejść ponad 300 stopni w dół. Poznaliśmy różne ciekawostki o dawnym wydobywaniu soli. Na górę wyjechaliśmy windą. W Krakowie zwiedziliśmy Rynek Starego Miasta i słuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Byliśmy też w akademii Collegium Maius, gdzie poznaliśmy zwyczaje dawnych uczniów- żaków. Późnym wieczorem wróciliśmy zmęczeni do ośrodka.

Dzień IV- Po  śniadaniu pojechaliśmy do Chęcin. Tam poznaliśmy historię zamku. Potem mogliśmy przebrać się za rycerzy. Atrakcją była możliwość wejścia na wieżę, skąd podziwialiśmy panoramę gór. Po powrocie do ośrodka odbył się konkurs plastyczny, potem dyskoteka.

Dzień V- spakowaliśmy swoje bagaże i zanieśliśmy do autokaru. Odbyliśmy jeszcze spacer po Kielcach i wyruszyliśmy do domu. Do Sokołowa dotarliśmy około godz.18.00. Wycieczka była udana i ciekawa.