Sprawozdanie z wycieczki na Mazury

W dniach od 5 do 9 czerwca 2006 r. odbyła się wycieczka klas IV a, V c, VI a na Mazury. Uczniami opiekowały się nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 4: Urszula Kierylak Piwko, Urszula Kaczyńska, Eliza Dębska. Celem wycieczki było zwiedzenie osobliwych, mazurskich okolic.

Wycieczka rozpoczęła się zbiórką przed szkołą  czerwca o godzinie 745 . Po sprawdzeniu obecności, spakowaniu bagaży do autokaru, wyruszyliśmy w czterogodzinną podróż do miejscowości Iznota, koło Mikołajek. Po dotarciu na miejsce zwiedziliśmy osadę Galindów. Około godziny 15-tej dotarliśmy do ośrodka wypoczynkowego "Gwarek" mieszczącego się w miejscowości Piękna Góra nad jeziorem Tajty.

Drugi dzień wycieczki - wtorek 06.06.2006 r. rozpoczął się pobudką o godz. 800 . Po zjedzeniu śniadania, o 830 wyruszyliśmy do Świętej Lipki i Gierłoży. W Świętej Lipce zwiedziliśmy kościół, w którego wnętrzu rośnie drzewo - lipa. Drzewo to było inspiracją do nazwania miejscowości. Godne uwagi są wspaniałe kościelne organy, które oprócz pięknego wyglądu zachwycają poruszającymi się w takt muzyki ozdobami. W Gierłoży zwiedziliśmy bunkry Hitlera. Od 1530 do 1830 czas upłynął wycieczkowiczom na grach i zabawach na świeżym powietrzu. Po kolacji uczestnicy wycieczki poszli na spacer brzegiem jeziora Tajty. Dzień zakończył się ciszą nocną o 2200 .

W środę, trzeciego dnia wycieczki, pojechaliśmy do Olsztyna. Od 1100 do 1700 zwiedzaliśmy Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne oraz Stare Miasto. po powrocie do Pięknej Góry od 1730 do 1900 odbył się turniej gry w piłkę siatkową. Ten dzień zakończył się ogniskiem.

W czwartek 08.06.2006 r. od 930 do 1200 uczestniczyliśmy w zajęciach z wychowawcami. Większość tego czasu wykorzystaliśmy na kąpiel w jeziorze. O 1400 wyjechaliśmy do Mikołajek. Atrakcją były zabawy w Parku Wodnym "Tropikalna" w Hotelu Gołębiewski. Następnie spacerowaliśmy po Mikołajkach, a zainteresowani kupili pamiątki. O 1900 wróciliśmy do ośrodka na kolację. Był to dzień zwieńczony dyskoteką do godziny 2300

Ostatniego dnia wycieczki - 09.06. pływaliśmy statkiem od 1030 do 1200. Po obiedzie, około godziny 1500 wyjechaliśmy w drogę powrotną do Sokołowa Podlaskiego. W godzinach 1700 do 1800 zwiedzaliśmy Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie. Wycieczka zakończyła się po godzinie 2000.